Gjendebu !

Tjenis alla ! :3
har en ny blogg som ni kanske har märkt?
aja iaf.
Har ju varit i Gjendebu som ligger i norge.
Jag var där med min klass och 7d, och så var Hedekas oxå med.
Jag gick upp på måndag morgon kl halv 4, för bussen gick runt 5 tiden på morgonen, så då skulle jag vara på folkets hus. Jag var jätte trött när jag vaknade.. men jag gick upp o gjorde mig i ordning, och så..sen åkte jag till bussen. c:
det tog jätte länge att åka buss dit, och sen åkte vi båt.
när vi kom dit till Gjendebu då, så packade vi  ut väskor och så, så tog en traktor och körde i väg dom till huset som vi skulle bo i .
så vi gick dit, de var typ 500meter till stugorna från båten .
och sen när vi kom fram så fick vi rummen och så, jag sov med Emilia , Annika och Alice 8)
sen så första dagen vi vandrade så vandrade vi till gjendetunga,  de var inte så jobbigt, andra dagen till svartedals piggen , det var deremot jobbigt!
det blåste jätte mycket oxå, men vi kom allt upp på toppen tillslut.
så åt vi kl 8 på kvällen där sen.
den sissta vandrings dagen så vandrade jag till glaciären det var lite jobbigt för jag hade ont i knät och var jätte trött ,haha så jag typ ramlade i ledet några gånger..x'd
Man kunde ju dricka det vattnet som fanns där i bäckarna oxå,, det var skit gott! det var as kallt o rent.
vi såg tyvär inga lämlar ..det skulle varit kul och se dom ,det är ju typ som små marsvin.
Det har vart en rätt rolig vecka endå..fast vandringarna har varit sega så har kvällarna varit toppen!
kom hem för några timmar sedan .
Och tog lite bilder ju, men de hände nåt med kameran där uppe så tog inte så jätte många med ska försöka få över några bilder iaf på bloggen, men det får nog bli imorgon dom kommer upp.
för nu ska jag sova. Är jätte trött,gott att få sova i sin egna säng nu.
men lägger kanske upp bilder imorgon då!
Godnatt ! ♥



Kommentarer
Sandra

Sjukt hur mycket ja saknat dig Emelie! ):

va tkr du om headern förresten?

puss :')<3

2011-09-17 @ 01:04:07 | http://saandriiwss.blogg.se/
Anonym

Varför härmade du Emelie thoudal Nielsen med bloggnamnet? Kom på nåt eget -.-

2011-09-17 @ 09:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback